Day 1: 21.09.2007

Πρώτη ημέρα καταδύσεων. Ο καιρός όπως αναμενόταν δεν μας επέτρεψε να καταδυθούμε στα βαθύτερα ναυάγια που βρίσκονται έξω από τον κόλπο του Αδάμαντα. Έτσι, οι σημερινές καταδύσεις πραγματοποιηθήκαν στο ναυάγιο του «Άρτεμις Πίττα». Πρόκειται για ένα φορτηγό ατμόπλοιο, μήκους 73,5 μέτρων, ναυπηγήσεως 1906. Βυθίστηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1943 στο λιμάνι του Αδάμαντα από την R.A.F.


• Μέγιστο βάθος 45 μέτρα

• Χρόνος παραμονής στο ναυάγιο: 30 λεπτά

• Συνολικός χρόνος κατάδυσης: 60 λεπτά

• Αέρια κατάδυσης: trimix 21/35, nitrox 50 και Ο2

Σκοπός ήταν η γενική περιφορά στο χώρο και εντοπισμός σημείων ενδιαφέροντος για τις επόμενες καταδύσεις. Επίσης συγκεντρώθηκε φωτογραφικό υλικό.

Το πλοίο επικάθεται στον πυθμένα σε όρθια θέση. Είναι σχετικά άθικτο από πλώρα μέχρι και περίπου την μέση του. Το πρυμναίο μισό του σκάφους και του κυρίως καταστρώματος έχουν υποχωρήσει αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο, διατηρώντας πάντως το σχήμα του πλοίου. Η μεσαία υπερκατασκευή έχει και αυτή υποχωρήσει και πλέον υπάρχουν μόνο οι μπουλμέδες του πρώτου επιπέδου. Στα αμπάρια του πλοίου βρίσκεται ακόμη μέρος του φορτίου, βαρέλια για καύσιμα, στρατιωτικό υλικό και διάφορα εφόδια για τον Γερμανικό στρατό.

Η ορατότητα σήμερα ήταν μέτρια προς καλή. Το ναυάγιο συγκεντρώνει ένα πλήθος ζωής – μαγιάτικα και ροφοί είναι από τα μεγάλα ψάρια που συναντήσαμε.

——————–

First day’s diving. As expected the weather prohibited diving at the deep wreck dive sites which are located outside the bay of Adamas. As such, today’s diving took place at the wreck of “Artemis Pitta”, a 73.5 meter cargo steamer which was built in 1906. She was sunk during a RAF air strike on February the 21st 1943 in Adamas bay.

• Maximum depth: 45 meters

• Bottom time: 30 Min

• Run time: 60 minutes

• Diving gases: Timix 21/35, Nitrox 50 and O2

The dive objective was general exploration of the wreck and the identification of points of interest for subsequent dives. A large number of pictures were taken.

The wreck lies on an upright position. The forward section from the bow to amidships is relatively intact. The aft half of the hull and the main deck have collapsed, however the ship’s general shape still remains. The superstructure has also collapsed but the first deck bulkheads still stand. Part of her cargo can still be found inside the holds including fuel drums, military and general supplies destined for the German army.

The wreck attracts a large variety of marine life, including schools of jacks and large groupers. Today’s visibility was fair to good.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: