Day 5: 25.09.2007

Σήμερα ο καιρός επιτέλους παρουσίασε σημαντική βελτίωση. Όχι όμως τόσο, ώστε να μας επιτρέψει να καταδυθούμε έξω από τον κόλπο του Αδάμαντα. Οι σημερινές καταδύσεις λοιπόν έγιναν στο ‘Μαρία Σταθάτου’ με σκοπό να καταδυθούμε στο βαθύτερο και πιο εκτεθειμένο στο καιρό ‘Σίφνος’ αύριο. Το ‘Μαρία Σταθάτου’ ήταν φορτηγό ατμόπλοιο, μήκους 125,5 μέτρων και ναυπηγήθηκε το 1922 στην Αγγλία. Βυθίστηκε στις 26 Απριλίου 1941 στο λιμάνι του Αδάμαντα από την Luftwaffe.

• Μέγιστο βάθος 44 μέτρα

• Χρόνος παραμονής στο ναυάγιο: 40 λεπτά

• Συνολικός χρόνος κατάδυσης: 74 λεπτά

• Αέρια κατάδυσης: trimix 21/35, nitrox 50 και Ο2

Σκοπός ήταν η γενική περιφορά στο χώρο και η συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού. Είχαμε ήδη πληροφορίες οτι από το πλοίο είχε ανελκυστεί το μεγαλύτερο μέρος του για παλιοσίδερο και οτι απέμενε μόνο το κατωκάραβο.

Πράγματι όπως διαπιστώσαμε απομένει μόνο το σκάφος στην περιοχή της πλώρης, το κατωκάραβο και οι εγκάρσιες φρακτές (μπουλμέδες) των αμπαριών.Από το μέγεθος των εναπομεινάντων τμημάτων γίνεται αμέσως φανερό οτι επρόκειτο για ένα μεγάλο και επιβλητικό πλοίο. Πέραν αυτών όμως, μόνο σκόρπιες λαμαρίνες και κομμάτια σίδερο υπάρχουν πλέον στον βυθό. Επίσης παραμένουν σωροί κάρβουνο από το φορτίο του πλοίου στην περιοχή των αμπαριών.

Η ορατότητα λόγω των δυνατών ανέμων των προηγούμενων ημερών ήταν μέτρια. Παρόλο που μας λύπησε το γεγονός οτι το ναυάγιο είναι έτσι άσχημα σπασμένο, οι σκηνές που είδαμε θα μείνουν έντονα χαραγμένες στη μνήμη μας καθώς τα ασύμμετρα κομμάτια που ξεπροβάλουν μέσα από το ημίφως δημιουργούν έντονα ατμοσφαιρικές και απόκοσμες εικόνες.

Η καλή τύχη συνεχίστηκε: κατά την επιστροφή μας στο λιμάνι το RIB μας εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και μοιραία θα συνεχίσουμε το project με μόνο το τρεχαντήρι μας.

——————–

Finally the weather is starting to show considerable improvement! Unfortunately though, not enough to enable us to dive outside Adamas Bay. Today’s diving took place once again in Adamas Bay, but this time we chose a different site, the wreck of “Maria Stathatou”. “Maria Stathatou” was a cargo steamer, 125.5 meters in length and built in 1922 in England. It was sunk in 1941 in Adamas Bay by Luftwaffe.

• Depth 44 meters

• Dive time 40 minutes

• Total run time: 74 minutes

• Diving mixes: trimix 21/35, nitrox 50 και Ο2

Today’s mission was dedicated in superficially exploring the wreck and photographing any points of interest. We’ve already been informed that most of the wreck was salvaged and that the only remaining part is the ships flat bottom.

Indeed when we made it to the seabed what we saw was that the only parts of the ship still standing were the bow, the ships flat bottom and a number of cargo hold bulkheads. The size of all these remaining parts of the wreck emphasize her massiveness. A number of steel plates can also be seen scattered around the wreck. Piles of coal (her cargo when she was sunk) were also spotted in the holds area.

The visibility can once more be described as average due to the strong winds. Our good luck has struck once more; whilst returning to the harbour the RIB’s outboard broke down, leaving us with only one boat to finish off this project.

We are hoping the weather will enable us to dive the deeper wreck of “Sifnos” outside Adamas Bay tomorrow morning!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: