Day 6: 26.09.2007

Ίσως κατάντησε μονότονο να ξεκινάμε κάθε ενημερωση με δελτίο καιρού… Όμως το πως θα προχωρήσουμε εξαρτάται ολοκληρωτικά από τον καιρό. Ότι περιμέναμε εδώ και σχεδόν μια εβδομάδα πραγματοποίηθηκε. Μπουνάτσα και κατάδυση στο ναυάγιο του Α/Π ‘Σίφνος’.

Το ναυάγιο αποδείχτηκε πιο βαθύ απ’οτι έλεγαν οι πληροφορίες. Έχοντας πάντως ενεργήσει προνοητικά είχαμε κάνει μια πρόχειρη έρευνα με το sonar του RIB και είχαμε εκτιμήσει ότι το ναυάγιο αρχίζει από περίπου τα 60 μέτρα και τελειώνει στα 75. Οι εκτιμήσεις μας αποδείχτηκαν σωστές.

Οι καταδύσεις είχαν ως εξής:

• Μέγιστο βάθος 76 μέτρα

• Χρόνος παραμονής στο ναυάγιο: 20 λεπτά

• Συνολικός χρόνος κατάδυσης: 91 λεπτά

• Αέρια κατάδυσης: trimix 15/55, nitrox 50 και Ο2

Απ’ όσο ξέρουμε στο ‘Σίφνος’ δεν έχει καταδυθεί μέχρι σήμερα κανείς άλλος. Η ικανοποίηση του να καταδυθεί κάποιος σε ένα απάτητο ναυάγιο, το να είναι ο πρώτος που το επισκέπτεται δεν συγκρίνεται με τίποτε για τους πραγματικά αφοσιωμένους στην ναυαγιοκατάδυση.

To ‘Σίφνος’ φορτηγό ατμόπλοιο, μήκους 75,59 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1917 στις Η.Π.Α. Βυθίστηκε στις 23 Απριλίου του 1941 στην είσοδο του κόλπου του Αδάμαντα (Καλαμαρόκαβος) μετά από επίθεση γερμανικών αεροπλάνων.

Θύματα: 4 άτομα του πληρώματος

Φορτίο: 600 τόνοι βαρέλια λάδι, κρασί, σαπούνια, φασκόμηλο, μέλι, βρώμη και σάκοι ταχυδρομείου.

Είχαμε πληροφορηθεί από τους ντόπιους ότι το πλοίο βρίσκεται κομμένο σε τρία κομμάτια. Η πληροφορία αυτή αποδείχτηκε ανακριβής εφόσον το ναυάγιο είναι ένα κομμάτι και μάλιστα σε αρκετά καλή κατάσταση με μόνο τη πλώρη και το καταστρωμά της να έχουν σπάσει, αναγνωρίσιμα όμως και μαζί με το υπόλοιπο πλοίο. Τα αμπάρια είναι ανοικτά και έυκολα επισκέψιμα. Η μεσαία υπερκατασκευή έχει αρκετές πετονιές, παραγάδια και δίχτυα γεγονός που περιπλέκει την προσέγγιση σε αυτή και κατ’ επέκταση την παρατήρηση και αποτύπωσή της.

Σκοπός της κατάδυσης ήταν η επίσκεψη του ναυαγίου και ο προσδιορισμός της κατάστασής του. Προγραμματίζοντας, στις επόμενες καταδύσεις θα συγκεντρωθεί περεταίρω φωτογραφικό υλικό και θα συνεχίσουμε με την αποτύπωση του ναυαγίου.

——————–

It is becoming a bit monotonous starting each day with the weather report but unfortunately the weather plays a big role in the whole expedition. What we have been expecting for the whole past week has finaly happened today! Calm seas enabled us to finaly dive the wreck of “S/S Sifnos”.

The wreck turned out to be a bit deeper than what we were told by local fishermen. However on Day 1 we had surveyed the wreck site using the RIBs sonar and had noted that the wreck lies between 60 and 75 meters. That was indeed the case!

Dive details as follows:

Maximum depth: 76 meters

Bottom Time: 20 minutes

Total dive time: 91 minutes

Diving gases: Trimix 15/55, Nitrox 50 and O2

As far as we know the wreck of “Sifnos” had never been dived before and we are the first dive team to visit her since she sunk. The satisfaction of diving a wreck that no other person has visited before can’t be described with words and doesn’t compare with anything as any wreck hunter will tell you.

“Sifnos” was a cargo steam ship, built in 1917 in the USA with a total length of 75,59 meters. She was sunk on the 23rd of April 1941 in the entrance of Adamas Bay after having been bombed by the Luftwaffe.

Four of her crew members were lost. It is said that she was carrying 600 tons of oil in drums, wine, soap, provisions and mail.

 

We were told by the locals that the wreck is broken in three different parts. This information was proved wrong as the wreck lies in one piece and fairly intact with the exception of her bow which is buckled. The cargo holds can easily be penetrated even with three sidemounted stage bottles and scooters. The accommodation is covered with nets and fishing tackle which complicates the approach for the photographers.

The purpose of this dive was to gain a general view of the wreck and its condition. We have already planned the next few dives on this wreck in order to obtain more photographic evidence and a more detail examination of a number of points of interest.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: