Day 8: 28.09.2007

Ο καλός καιρός συνεχίζεται και πραγματοποιήσαμε άλλες δυο καταδύσεις στο ‘Σίφνος’.

Ενώ ετοιμαζόμασταν για την πρώτη βουτιά της ημέρας μας πλησίασε ένας ψαράς και αφού έδεσε δίπλα μας άρχισαμε να κουβεντιάζουμε. Ηλικίας 81 ετών, θυμόταν τους Γερμανούς και τη βύθιση του ‘Σίφνος’ απο την Luftwaffe. Μας είπε χαρακτηριστικά ότι βαρέλια με λάδι τα οποία μετέφερε το πλοίο επέπλευσαν μετά τη βύθιση του τελευταίου. Αυτά περισυλλέχτηκαν από τους κατοίκους βοηθώντας τους να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα χρόνια της κατοχής.

Μάθαμε επίσης ότι τα συντρίμμια που βρίσκονται ρηχότερα στα 20 περίπου μέτρα βάθος δεν ανήκουν στο ‘Σιφνος’ αλλά σε άλλο ναυάγιο, μια φορτηγίδα σύμφωνα με τα λεγόμενά του. Εξηγήθηκαν έτσι οι παρατηρήσεις μας ότι το ναυάγιο βρίσκεται ολόκληρο και όχι σπασμένο με το ρηχότερο κομμάτι του να αποτελείται από λαμαρίνες στα ρηχά όπως ήθελαν οι μέχρι τώρα πληροφορίες που είχαμε πάρει.

Ύστερα από μια επίσκεψη στο πρυμναίο αμπάρι κινηθήκαμε για το περισσότερο χρόνο της παραμονής μας στο χώρο της μεσαίας υπερκατασκευής και στο κυρίως κατάστρωμα στο πρωραίο τμήμα του πλοίου. Η τύχη μας έδωσε απίστευτη ορατότητα. Ανεβαίνοντας συνεχίσαμε να βλέπουμε το ναυάγιο μέχρι και από τα 30 μέτρα βάθος! Παρόλα αυτά το ρεύμα ήταν μέτριο και δυσκόλεύε την κίνηση γύρω από τη γεμάτη παραγάδια και δίχτυα υπερκατασκευή.

Το προφίλ των 25 λεπτών στα 75 μέτρα μας έδωσε λίγο παραπάνω χρόνο για συλλογή φωτογραφικού υλικού και παρατήρηση του ναυαγίου.

——————————

 

Another fine day with calm seas allowed us to complete another two successful dives on the wreck of “Sifnos”.

As we were preparing our kit for the first dive a small fishing boat came alongside. Her captain, an 81-year old fisherman, could still recall the Germans and the sinking of “Sifnos” by the Luftwaffe. He told us that a number of oil drums, part of the ships cargo, floated away from the wreck when she sunk. These drums were collected by the locals and proved of great help during the German occupation.

We also discovered that the pieces of wreckage which lie closeby at 20 meters of depth are not part of the wreck of “Sifnos” but belong to a barge. This information confirms our observation that the wreck is still in one piece instead of three as we were initially told by some locals.

After briefly visiting the aft hold, we spent the rest of our bottom time at the accomodation and fore main deck area. The visibility today was quite impressive. We could still see the wreck during our ascent from the 30 meter stop. Nevertheless the current was more noticeable and made it difficult to move about the superstucture which is covered with fishing nets and lines.

Our 25 minute profile at 75 meters allowed us to stay a bit longer than yesterday and snap some more photographs whilst exploring the wreck.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: