About the Project

Milos Dive Project

Το 2002 σε μια επίσκεψή του στη Μήλο, ο Δημήτρης Γκαλών καταδύθηκε για πρώτη φορά στον κόλπο του Αδάμαντα με τη συνοδεία του Γιάννη Χαβάκη. Εκεί, διαπίστωσε ότι η περιοχή έχει τεράστιο ιστορικό και καταδυτικό ενδιαφέρον καθώς και ότι με τα μέσα που είχε τότε στην διάθεση του, δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί μια εμπεριστατωμένη έρευνα των βαθύτερων ναυαγίων.

Χρειάστηκε να περάσουν πέντε ολόκληρα χρόνια μέχρι να φτάσει η στιγμή να υλοποιηθεί η ιδέα του – μια αποστολή στα ναυάγια της Μήλου. Στήθηκε λοιπόν μια ομάδα προκειμένου να καταδυθεί στα ιστορικά αυτά ναυάγια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Τα μέλη της ομάδας συνδυάζουν πολυετή εμπειρία στις βαθιές ναυαγιοκαταδύσεις μαζί με ναυτικές γνώσεις και αγάπη για τη θάλασσα και την ιστορία. Ο βασικός πυρήνας των δυτών οι οποίοι και φέρουν εις πέρας τις εργασίες του project αποτελείται από τους: Δημήτρη Γκαλών, Γιώργο Καμαρινό, Νίκο Βασιλάτο, Ελένη Τσοπουροπούλου και Θάνο Κόπιτσα. Στις καταδύσεις συμμετέχουν και οι Λάζαρος Γαλώνης, Γιώργος Καρέλας, Νίκος Καρατζάς και Αρετή Κομηνού. Ο στόχος της αποστολής Milos Dive Project, είναι η επίσκεψη, αποτύπωση και τεκμηρίωση των ναυαγίων και η ανάδειξη πτυχών της ναυτικής μας ιστορίας όπως αυτή διαδραματίστηκε κατά την διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου στην περιοχή της Μήλου.

Η άδεια η οποία εκδόθηκε από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, υπογεγραμμένη και θεωρημένη από την κυρία Ελπίδα Χατζιδάκη επιτρέπει την κατάδυση και φωτογράφηση από τις 21 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2007 στα ναυάγια των πλοίων Άρτεμις Πίττα, Μαρία Σταθάτου, Σίφνος και Πόπη Σιγάλα.

Τα Ναυάγια

Artemis Pitta (Άρτεμις Πίττα), φορτηγό ατμόπλοιο μήκους 73,5 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1906 στο τότε Γερμανικό Στετίν.Βυθίστηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1943 στο λιμάνι του Αδάμαντα από την R.A.F.

'Αρτεμις Πίττα - Artemis Pitta

 

Θύματα: 15 άτομα από το πλήρωμα του και 14 Γερμανοί στρατιώτες.

Βάθος: 38-45 μέτρα

Φορτίο: Καύσιμα και πολεμικό υλικό.

Maria Stathatos (Μαρία Σταθάτου), φορτηγό ατμόπλοιο, μήκους 125,5 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1922 στην Αγγλία. Βυθίστηκε στις 26 Απριλίου 1941 στο λιμάνι του Αδάμαντα από την Luftwaffe.

Μαρία Σταθάτου - Maria Stathatos

Θύματα: Επίσημα κανένα

Βάθος: 21-40 μέτρα

Φορτίο: Κάρβουνο και σκηνές.

Sifnos (Σίφνος), φορτηγό ατμόπλοιο, μήκους 75,59 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1917 στις Η.Π.Α.Βυθίστηκε στις 23 Απριλίου του 1941 στην είσοδο του κόλπου του Αδάμαντα μετά από επίθεση γερμανικών αεροπλάνων.

Α/Π “ΣΙΦΝΟΣ” (πρώην SS LABOR)

Θύματα: 4 άτομα του πληρώματος

Βάθος: 28-72 μέτρα

Φορτίο: 600 τόνοι βαρέλια λάδι, κρασί, σαπούνια, φασκόμηλο, μέλι, βρώμη και σάκοι ταχυδρομείου.

Πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον ίσως ναυάγιο της περιοχής, καθώς από όσο γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, κανείς δεν έχει καταδυθεί ποτέ σε αυτό.

Popi Sigala (Πόπη Σιγάλα), φορτηγό ατμόπλοιο, μήκους 88,7 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1904 στα ναυπηγεία Sir Raylton Dixon and Co. στο Middlesbrough στην Αγγλία. Βυθίστηκε στις 21 Απριλίου του 1941 στον κόλπο του Αδάμαντα μετά από επίθεση σμήνους Γερμανικών αεροπλάνων.

Θύματα: 2 άτομα από το πλήρωμα και 2 επιβάτες

Βάθος: 9-20 μέτρα

Φορτίο: Στρατιωτικά είδη

—————————–

 

Milos Dive Project

In 2002, during his visit to Milos Island, Dimitris Galon dived for the first time in Adamas Bay, accompanied by Giannis Havakis. He realised that the area was of high diving interest and historical importance but he didnít have the means for investigating the deeper wrecks.

After 5 years, the time came for the materialisation of his idea; a diving expedition at the wrecks in Milos. A team was set up to dive these 2nd WW wrecks. The team members combine many years of deep wreck diving experience, nautical knowledge and love for the sea and its history. The core team, which will carry out the project are: Dimitris Galon, George Kamarinos, Nikos Vasilatos, Elena Tsopouropoulou and Thanos Kopitsas. Also the following participate at the dives: Lazaros Galonis, George Karelas, Nikos Karatzas and Areti Kominou. The aim of the Milos Dive Project expedition, is the visit, imprinting and documentation of the wrecks and the promotion of various aspects of the Greek naval history during the 2nd WW in the area of Milos island.

The licence which was granted by the Greek Department of Underwater Antiquities, signed by Mrs Elpida Hadjidaki permits the diving and photographing from the 21st to the 30th of September 2007 of the wrecks of Artemis Pitta, Maria Stathatos, Sifnos and Popi Sigala.

The Wrecks

Artemis Pitta , a 73,5 long cargo steamer, was built in 1906 at Stetin. She was sunk on the 21st February 1943 by RAF in Adamas bay.

'Αρτεμις Πίττα - Artemis Pitta

 Casualties: 15 crew members and 14 German soldiers.

Depth: 38-45 meters

Cargo: Fuel and military supplies.

Maria Stathatos, a 125,5 long cargo steamer, built in 1922 in England. She was sunk on the 26th April 1941 by Luftwaffe in Adamas bay.

Μαρία Σταθάτου - Maria Stathatos

Casualties: None officially

Depth: 21-40 meters

Cargo: Coal and military tents.

Sifnos, a 75,59 long cargo steamer, built in 1917 in USA. She was sunk on 23rd April 1941 by German airplanes in Adamas bay entrance.

Α/Π “ΣΙΦΝΟΣ” (πρώην SS LABOR)

Casualties: 4 crew members

Depth: 28-72 meters

Cargo: barrels with 600 tons of oil, wine, soap, honey, sage, oat and post bags.

It is probably the most interesting wreck in the area, since, as far as we know, nobody has dived her before.

Popi Sigala, a 88,7 long cargo steamer, built in 1904 by Sir Raylton Dixon and Co shipyard in Middlesbrough. England. She was sunk on the 21st April 1941 by German airplanes in Adamas bay.

Casualties: 2 crew members and 2 passengers

Depth: 9-20 meters

Cargo: Military equipment

Advertisements

Comments are closed.

%d bloggers like this: